The making of

Welkom op ons living lab. Deze website is onze eigen proeftuin. En wij zijn dol op tuinieren, zowel offline als online.

Alles wat je op deze website ziet hebben we met onze eigen handen gemaakt. Dat doen we voor onszelf en voor jou. Met WordPress, Elementor, Photoshop, Adobe XD, Illustrator, pen en papier, Google Docs en Adobe After Effects hebben we een site gebouwd waar jij nu je ogen over laat gaan. Ga je mee in ons verhaal hoe we hier gekomen zijn en wat het voor jou betekent?

Hofmann & Hofmann punt NL is een etalage van hoe we denken en werken. Op deze site maken we fouten, wat we ook bewust doen om beter te begrijpen hoe bepaalde concepten uitvallen. Door dat op onze eigen site te doen, doen we het niet op die van een klant. Dat is wel zo handig, toch? 🙂
Overigens bouwen we de meer complexe sites niet zelf, maar zetten we een van de website developers uit ons netwerk in. Dus wees gerust.

Concepten aan de keukentafel

Heel wat gesprekken aan onze keukentafel gingen over deze site en wat we uit willen stralen. We kunnen hetzelfde bieden als een reclamebureau of online marketing bureau. Uit eigen ervaring weten wij dat zij ook gebruik maken van een netwerk van freelancers om hun opdrachten tot een mooi resultaat te brengen. 

Wij kozen de andere kant. Wanneer opdrachtgevers al zelf zoeken naar freelancers, waarom dan een bureau starten? Hofmann & Hofmann is ons vehikel om de flexibiliteit en specialiteit van twee zzp’ers uit de marketing en design aan klanten aan te kunnen bieden. Dat komt in het concept van onze site tot uiting in de fotografie. Twee vrolijke vakidioten die geanimeerd met elkaar in gesprek zijn. Je ziet gelijk met wie je zaken kunt doen. Hopelijk zie je ook gelijk dat we vooral plezier in ons werk willen hebben. Met een knipoog en een gezellige lach. 🙂

Van idee tot uitvoering

‘Zelf doen’ horen wij thuis vaak. Heel vaak. Onze dochter heeft het blijkbaar niet van een vreemde, die neiging om zelf dingen uit te willen vinden. Wij geloven dat het de beste manier is om dingen te leren. Het scheelt ons ook wel wat tijd en strijd om niet te proberen alles voor haar te doen. 😉 Maar we hebben het over onze website.
Die is ook zelf gedaan. Zoals ook de fotografie. Onze huiskamer als studio, een inmiddels ter ziele gegane lamp die het beste het licht van een lift nabootst. En af en toe een eigenwijze dame (nee, niet Desiree) die door het beeld struint. Wat bij Arjan dan weer precies de lach op z’n gezicht tovert die we het liefst vast wilden leggen. Want Arjan is niet zo goed in poseren.

“There is no embarrassment in failure, because trying is winning.”

- Jameela Jamil

Na een halve middag fotootjes maken is het aan Desiree om er in Photoshop mooie composities van te maken. Daarna stijgt de leercurve naar behoorlijke stijgingspercentages. Een page builder voor WordPress als Elementor biedt heel veel mogelijkheden. En heel veel voordelen, zoals dat je zonder coderen een strakke website neer kunt zetten. Daar komen we een heel eind mee. De laatste details die in orde moeten worden gebracht vragen de meeste aandacht. Zoals de lift die op het juiste moment weer verdwijnt en verschijnt. Pixelwerk, letterlijk. Aanpassen, bekijken op verschillende formaten, bijschaven tot we tevreden zijn. Een goede les dat perfectionisme leuk is als streven, maar niet als doel. Het levert ons veel ervaring en kennis op die in onze gesprekken met developers goed van pas komen.

Samen hebben we veel gesprekken over hoe design en SEO een zo goed mogelijke combinatie kunnen vormen op onze site. Want het is dan wel een proeftuin, onze website moet wel goed werken. Dat zijn leerzame gesprekken voor ons beiden. Een goede website is meer dan alleen SEO. Design geleid mensen ook en het is leuk om dat hand in hand te laten gaan met goede SEO.

Impact met een klein budget

We halen er veel voldoening uit dat onze website met een klein budget is gemaakt. Dat was een van onze doelen, om te laten zien dat je geen megabudget hoeft te hebben voor een bijzondere website. Beperkingen zijn goed voor het stimuleren van creativiteit. Tel daarbij op dat we zeer kritisch zijn over wat we over onszelf naar buiten willen brengen, en je weet dat we het onszelf niet altijd makkelijk hebben gemaakt.

Naast dat doel is de ervaring van de uitvoering van onze plannen volgens ons van grote waarde voor onze klanten. Is dat wat we hebben bedacht ook te realiseren? Heeft het het effect dat we voor ogen hebben? We zien daardoor ook beter waar we aan de knoppen moeten draaien om tot het juiste effect te komen.
Ons proces om tot deze website te komen is goed vergelijkbaar met hoe het bij klanten verloopt. Je hebt een plan en in de loop van de tijd komen er nieuwe inzichten. Die nieuwe inzichten wil je gebruiken zonder je plan helemaal overhoop te gooien. Het is die flexibiliteit die ons misschien wel de meeste waarde oplevert.

Welkom op ons living lab. Deze website is onze eigen proeftuin. En wij zijn dol op tuinieren, zowel offline als online.

Alles wat je op deze website ziet hebben we met onze eigen handen gemaakt. Dat doen we voor onszelf en voor jou. Met WordPress, Elementor, Photoshop, Adobe XD, Illustrator, pen en papier, Google Docs en Adobe After Effects hebben we een site gebouwd waar jij nu je ogen over laat gaan. Ga je mee in ons verhaal hoe we hier gekomen zijn en wat het voor jou betekent?

Hofmann & Hofmann punt NL is een etalage van hoe we denken en werken. Op deze site maken we fouten, wat we ook bewust doen om beter te begrijpen hoe bepaalde concepten uitvallen. Door dat op onze eigen site te doen, doen we het niet op die van een klant. Dat is wel zo handig, toch? 🙂
Overigens bouwen we de meer complexe sites niet zelf, maar zetten we een van de website developers uit ons netwerk in. Dus wees gerust.

Concepten aan de keukentafel

Heel wat gesprekken aan onze keukentafel gingen over deze site en wat we uit willen stralen. We kunnen hetzelfde bieden als een reclamebureau of online marketing bureau. Uit eigen ervaring weten wij dat zij ook gebruik maken van een netwerk van freelancers om hun opdrachten tot een mooi resultaat te brengen. 

Wij kozen de andere kant. Wanneer opdrachtgevers al zelf zoeken naar freelancers, waarom dan een bureau starten? Hofmann & Hofmann is ons vehikel om de flexibiliteit en specialiteit van twee zzp’ers uit de marketing en design aan klanten aan te kunnen bieden. Dat komt in het concept van onze site tot uiting in de fotografie. Twee vrolijke vakidioten die geanimeerd met elkaar in gesprek zijn. Je ziet gelijk met wie je zaken kunt doen. Hopelijk zie je ook gelijk dat we vooral plezier in ons werk willen hebben. Met een knipoog en een gezellige lach. 🙂

Van idee tot uitvoering

‘Zelf doen’ horen wij thuis vaak. Heel vaak. Onze dochter heeft het blijkbaar niet van een vreemde, die neiging om zelf dingen uit te willen vinden. Wij geloven dat het de beste manier is om dingen te leren. Het scheelt ons ook wel wat tijd en strijd om niet te proberen alles voor haar te doen. 😉 Maar we hebben het over onze website.
Die is ook zelf gedaan. Zoals ook de fotografie. Onze huiskamer als studio, een inmiddels ter ziele gegane lamp die het beste het licht van een lift nabootst. En af en toe een eigenwijze dame (nee, niet Desiree) die door het beeld struint. Wat bij Arjan dan weer precies de lach op z’n gezicht tovert die we het liefst vast wilden leggen. Want Arjan is niet zo goed in poseren.

“There is no embarrassment in failure, because trying is winning.”

- Jameela Jamil

Na een halve middag fotootjes maken is het aan Desiree om er in Photoshop mooie composities van te maken. Daarna stijgt de leercurve naar behoorlijke stijgingspercentages. Een page builder voor WordPress als Elementor biedt heel veel mogelijkheden. En heel veel voordelen, zoals dat je zonder coderen een strakke website neer kunt zetten. Daar komen we een heel eind mee. De laatste details die in orde moeten worden gebracht vragen de meeste aandacht. Zoals de lift die op het juiste moment weer verdwijnt en verschijnt. Pixelwerk, letterlijk. Aanpassen, bekijken op verschillende formaten, bijschaven tot we tevreden zijn. Een goede les dat perfectionisme leuk is als streven, maar niet als doel. Het levert ons veel ervaring en kennis op die in onze gesprekken met developers goed van pas komen.

Samen hebben we veel gesprekken over hoe design en SEO een zo goed mogelijke combinatie kunnen vormen op onze site. Want het is dan wel een proeftuin, onze website moet wel goed werken. Dat zijn leerzame gesprekken voor ons beiden. Een goede website is meer dan alleen SEO. Design geleid mensen ook en het is leuk om dat hand in hand te laten gaan met goede SEO.

Impact met een klein budget

We halen er veel voldoening uit dat onze website met een klein budget is gemaakt. Dat was een van onze doelen, om te laten zien dat je geen megabudget hoeft te hebben voor een bijzondere website. Beperkingen zijn goed voor het stimuleren van creativiteit. Tel daarbij op dat we zeer kritisch zijn over wat we over onszelf naar buiten willen brengen, en je weet dat we het onszelf niet altijd makkelijk hebben gemaakt.

Naast dat doel is de ervaring van de uitvoering van onze plannen volgens ons van grote waarde voor onze klanten. Is dat wat we hebben bedacht ook te realiseren? Heeft het het effect dat we voor ogen hebben? We zien daardoor ook beter waar we aan de knoppen moeten draaien om tot het juiste effect te komen.
Ons proces om tot deze website te komen is goed vergelijkbaar met hoe het bij klanten verloopt. Je hebt een plan en in de loop van de tijd komen er nieuwe inzichten. Die nieuwe inzichten wil je gebruiken zonder je plan helemaal overhoop te gooien. Het is die flexibiliteit die ons misschien wel de meeste waarde oplevert.

Elk kwartaal een update over marketing & design?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang elk kwartaal een update over marketing & design. Blogs en podcasts van onze hand en items die wij op het web tegenkwamen.

Wij voeren je browser cookies. Dan kunnen wij zien wat het beste werkt en jou de beste ervaring bieden. Akkoord?