Onze Werkwijze

EN AAN DE SLAG
Je wilt een sterker merk, door meer mensen worden gezien, duidelijker jouw waarden overdragen. Dat is niet altijd eenvoudig. Want hoe omschrijf je jouw onderscheidende waarde bijvoorbeeld? Hoe breng je focus aan in jouw uitstraling?
We zetten onze werkwijze in 5 stappen uiteen. De stappen beschrijven waar wij jou mee kunnen helpen en hoe wij dat doen. Doe er je voordeel mee of vraag ons om jou te helpen.
Een sterk merk bouwen is volgens ons altijd een iteratief proces. De focus van jouw merk wordt scherper en scherper, waarbij je steeds teruggaat naar eerdere stappen om die op basis van ervaringen en inzichten verder aan te scherpen.
Ons doel is altijd om jou zo op weg te helpen dat je zelf structureel aan je branding kunt blijven bouwen. Met jou komen we tot een kern waaraan je je marketing en design kunt toetsen. De kern bied je tegelijkertijd flexibiliteit om op veranderende omstandigheden in te spelen, of om nieuwe initiatieven te ontplooien die passen bij jouw branding.

Definitie & Positie
1
Om jouw merk de beste positie te kunnen geven, is het van belang om te weten waar je met jouw merk voor staat. Welke waarden kunnen we aan jouw branding koppelen? Wat is jouw onderscheidende propositie t.o.v. jouw concurrenten? Welke niche past het beste bij jouw merk? Gesprekken met jou (en je collega’s), over wat je ambities en drijfveren zijn, onderzoek naar je concurrenten vormen de basis. We organiseren eventueel branding workshops om jouw merk en positie scherp te definiëren. De uitkomst is een document dat de kern van jouw merk en positionering omvat.
Strategie & Concept
2
De essentie van jouw merk, jouw doelen en het speelveld waarin jouw merk acteert vertalen we in twee dingen. Een merkstrategie en een concept. De strategie is de leidraad om consistent aan een sterke positie van jouw merk te werken. Daarin staat wat je merk wel en niet doet en hoe het zich gedraagt, rekening houdend met jouw ambities en beschikbare middelen. Het concept is het centrale idee van jouw merk. Het is de kern om je marketing en design aan te toetsen en op voort te bouwen. Alles wat we in deze fase maken, vertalen we voor jou in concrete voorbeelden en handvatten voor design en content. Een strategie moet uitvoerbaar zijn en een concept moet leven.
Bouwen aan consistentie
3
Een goede strategie moet dus uitvoerbaar zijn. Geen loze managementkreten, maar gedegen werken naar resultaten toe. Dat doe je door focus en consistentie. De strategie werken we met jou uit tot een werkbaar plan. We leveren je de bouwstenen aan om je merk stap voor stap op te bouwen. Je krijgt de handvatten om via campagnes en een lange termijn aanpak de ambities voor jouw merk waar te maken. Bijvoorbeeld hoe jouw beeldtaal eruit ziet, een site waarmee je jouw producten, diensten en kennis aan je merk kunt verbinden, advertenties om je doelgroepen te bereiken.
Proberen & Leren
4
Steeds scherper
5
De geleerde lessen nemen we mee terug naar stap 1. Vanaf hier wordt het net als de beeldhouwer die van de grove beitel naar de kleinere beitel gaat. De aanpassingen worden subtieler. Net een iets ander beeld. Een andere verwoording. Met een andere toon je producten of diensten in de spotlight zetten. De omgeving waarin jouw merk een plek heeft verandert altijd. Door de kern vast te houden en steeds bij te schaven, werken we aan de beste positie voor jouw brand.
