Greystar Project

Greystar positionering

De klant als drager van je succes

Positionering voor Greystar die uitnodigt

Je betreedt de Nederlandse markt met een voor deze markt onbekende service en zonder enige bekendheid. In de VS, het Verenigd Koninkrijk en Azië heb je succes met een onderscheidende werkwijze op de woningmarkt. Alleen, in Nederland kun je weinig zonder zakelijke partners zoals projectontwikkelaars, bouwbedrijven en gemeenten. Het was dus tijd om Greystar een heldere positionering te geven voor de zakelijke markt.

Laten we beginnen met de stelling dat bij de zakelijke partijen op de Nederlandse woningmarkt vernieuwing vaak niet in de top drie van activiteiten staat. De markt is sterk gereguleerd en de bedrijven hebben een achtergrond waarbij techniek en financiën voorop staan. Dat maakt dat het beheersen van risico’s vaak een belangrijke rol speelt.

Greystar investeert in en beheert woonoplossingen. Niet alleen nemen ze initiatief tot de bouw van huizen, ze houden ze aan in hun portfolio en doen er alles aan om het de bewoner naar de zin te maken. Ze weten dat als die tevreden is, zij een gezond bedrijf kunnen runnen.
In Nederland zijn ze in de markt gestapt met oplossingen voor studenten, young professionals en starters op de woningmarkt. Aan het begin van je wooncarrière kun je bij Greystart terecht in een voor jou gemaakte leefomgeving. Naast appartementen vind je er winkels, studieruimtes, fitnessvoorzieningen en zo verder.

Een uitnodigende positionering

Wil Greystar stappen kunnen maken op de Nederlandse markt, dan gaat dat altijd in samenspel met projectontwikkelaars voor het uitwerken van de plannen, aannemers voor het bouwen van de plannen en gemeenten voor het verstrekken van de vergunningen.  Wij mochten voor Greystar hun positionering op de zakelijk markt uitwerken.

We zijn daarvoor op zoek gegaan naar het karakter van hun merk. Arjan leidde een brand identity workshop om met de medewerkers van het Nederlandse kantoor hun specifieke eigenschappen scherp te verwoorden. Dat combineerden we vervolgens met hun unieke services en met hun positie t.o.v. hun zakelijke partners. Als iets leidend is binnen Greystar, dan is het wel dat de klant tevreden moet zijn. Daar zitten ze bovenop. Het was dan een logische keuze om hun klantgerichtheid tot de leidraad van hun positionering te maken. Ze zochten partners die daarin geloven en aan mee willen werken. Zo konden we een uitnodiging aan zakelijke partijen creëren om voor tevreden bewoners te gaan.  

Hun aanpak hebben we vertaald in een template voor hun presentaties. Desirée ontwierp deze met een  een heldere tone of voice aanhoudt. Een toon waarin hun gedrevenheid voor een hoogwaardig product voor tevreden bewoners in alles doorklinkt. Met tegelijkertijd de uitnodiging om onderdeel te worden van het team dat dit waarmaakt. Hun mensen kunnen daardoor op stap met een verhaal dat hen eigen is. Dat is altijd met vertrouwen en overtuiging te vertellen.

Greystar is, met hun concept Our Domain, opdrachtgever van een paar van de grootste ontwikkelingen in Nederland op dit moment, waaronder de campus Holendrecht en de toren Bright in Rotterdam.

high 5 stil

GEFELICITEERD!

GEFELICITEERD!

We bieden jou een gratis Brand Scan aan.

Wij voeren je browser cookies. Dan kunnen wij zien wat het beste werkt en jou de beste ervaring bieden. Akkoord?